سلامتی و تندرستی

سلامتی و تندرستی  

واژه‌ ورزش‌ که از دیرباز معنای تمرین و ممارست داشت به هنگام‌ تصويب‌ «قانون‌ ورزش‌ اجباري‌ در مدارس‌» در 16 شهريور ماه‌ 1306 خ‌ به طور رسمی به معنای امروزی وارد قاموس‌ واژگان‌ دولتي‌ ايران‌ شده‌ است‌ .

حفظ سلامت

براي حفظ سلامت روان هم ورزش كنيد!
ورزش به فعالیتها یا مهارتهای عادی جسمانی‌ای گفته می‌شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگانی و با اهداف تفریحی، یا برای مسابقه ،نشاط شخصی، دستیابی به ورزیدگی، مهارت جویی یا آمیزه‌ای از این اهداف انجام می‌گیرد.
تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد. رشته‌های فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر صرف ورزش می‌کنند.

ورزش

 ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان از طریق ورزش به ثروت و زندگی رسیده اند. این یکی دیگر از خصوصیات ورزش به شمار می‌آید.
چرا ورزش؟

افزایش سن

با افزایش سن تغییرات متعددی در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. قلب ، ریه ها، سیستم عصبی، عضلات و استخوان ها دچار تغییرات ناشی از افزایش سن می شوند.
▪ قدرت عضلهٔ قلب كاهش می یابد.
▪ ظرفیت ریه برای جذب اكسیژن كم می شود.
اگر تحرك و ورزش نداشته باشیم:
▪ عضلات ضعیف می شوند.
▪ كارایی مفاصل كم می شود.
▪ استخوان ها پوك می شوند.
 تاثیرات استرس و نگرانی

استرس

تحقیقات پزشکی به طور گسترده ای نشان دهنده رابطه مستقیم بین استرس و انواع بیماری های مزمن فیزیکی می باشد. بیماری هایی مانند : خستگی مزمن، بیماری لثه، زخم معده، عقیمی، بیماری های قلبی، سرطان و سکته همگی می توانند ناشی از استرس باشند. بنابراین دوری از فشارهای عصبی و برخورد درست با این فشارها نکته ای بسیار کلیدی نه تنها جهت سلامت اعصاب و روان شما، بلکه برای سلامتی فیزیکی شما می باشد.

ورزش های مفید

▪ انواع تمرینات ورزشی

انجام شش نوع تمرینات ورزشی برای شما مفید است. تمرینات گرم كننده، تمرینات استقامتی (هوازی)، تمرینات انعطاف پذیری، تمرینات حفظ تعادل ، تمرینات قدرتی و تمرینات انقباضی ایستا.

کالری

ورزش كردن عكس عمل خوردن است ، با ورزش كردن كالري هاي خود را مي سوزانيد . در حقيقت بدن شما با سوزاندن كالري مي تواند كار كند . اين كالريها بدن را گرم ، قلب را درحال پمپاژ و خون را در حال گردش نگه مي دارد . كالري هاي مصرف شده شما را در حال تحريك و تحرك نگه مي دارد ، مثل پياده روي ، كاركردن ، از پله بالارفتن و يا هر فعاليتي كه انتخاب مي كنيد . هر چه بيشتر حركت كنيد بيشتر كالري مي سوزانيد ، در نتيجه بيشتر وزن از دست مي دهيد . با مايل پياده روي همانقدر كالري مي سوزانيد كه با همان فاصله دويدن اما فقط از نظر زمان اختلاف دارد.

بهداشت - سلامت

ماه به ماه سلامتی است و انجمن ملی بهداشت و سلامت روان تلاش می کند مردم را تشویق کند که با پاکسازی و سلامت ذهنشان به سلامت فیزیکی دست یابند. به همین جهت شعار امسال آنها عبارتست از "مراقب سلامتی تان باشید." اگرعلایم زیر در شما به طور دایمی وجود دارند و تا کنون نیز بهبود نیافته اید، باید به متخصص رجوع کنید:
· همیشه خسته و بی قرار هستید.
· رابطه شما و اطرافیانتان دوستانه و طبیعی نیست.
· قابلیت و توانایی زیادی در شغلتان ندارید.
· زیاده از حد احساساتی هستید.
· اغلب اوقات از کاه کوه می سازید و به موضوعات بی اهمیت بیش از اندازه بها می دهید.
· دچار بی خوابی هستید.
· احساس خستگی و کوفتگی می کنید.
· سردرد و پشت درد دارید.
· فشار خونتان بالاست.
پیشنهاد ما به شما این است به سلامتی خود که مهمترین شاخص زندگی شما می باشد زمان لازم را اختصاص دهید . و الویت زندگی خود را سلامتی خود بدانید.
در مقالات بعدی سعی میکنیم در مورد سلامتی اعضای مختلف بدن برای شما صحبت کنیم.

تهیه شده در گروه پارک تخفیف

کلمات کلیدی

سلامتی و تندرستی چیست ، انشا در مورد سلامتی و تندرستی

سلامتی و تندرستی با ورزش ، سلامتی و تندرستی در حل جدول ،سلامتی و تندرستی در جدول ، سلامتی بدن ، برنامه تندرستی ، تفاوت سلامتی و تندرستی

 

 

 تخفیف گروهی در شیراز       گروه واتس اپ پارک تخفیف پیج اینستاگرامکانال تلگرام

وبسایت پارک تخفیف در زمینه فروش تخفیف گروهی سعی بر آن دارد که آخرین و بروز ترین تخفیفات کالا خدمات سرگرمی و فراقت تور های چارتری و بلیط های چارتری خدمات پزشکی و سلامتی و.... در خدمت شما عزیزان قرار می دهد.

آدرس دفتر شیراز                                                        

خیابان قصرالدشت کوچه 15 پلاک 5

شماره همراه:

09179112533/ 09021202777

شماره تماس دفتر:07132356435
ساعات تماس شنبه تا پنجشنبه - ۹الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۲

www.parktakhfif.ir

طراحی سایت : گروه فنی مهندسی ساین